23. ledna 2016

Toulky světem 2015


Bretagne
Jak jistě víte, nebo jste se zde dozvěděli, hrozně ráda fotím. Ať už foťákem nebo telefonem. Nejradši fotím přírodu nebo památky. Již mám slušnou sbírku fotek, kterou bych Vám ráda ukázala, proto jsem se rozhodla pro napsání tohoto článku. Chtěla bych Vám přiblížit, jaká úžasná místa jsem v roce 2015 navštívila. Rozhodla jsem se rozdělit fotky podle zemí, ve kterých jsem je pořídila, ale uvidíte, že i v České republice jsou místa, která vypadají jako z pohádky.

Francie
Z mých předešlých článků víte, že mám pro Francii slabost. Miluji Francii, její kulturu, památky, přírodu. Ve Francii najdete úplně všechno- od hor, přes louky až po moře. Já mám to štěstí, že studuji na francouzské sekci, na které jsou povinné výměnné pobyty, tudíž se každý rok vydávám na rozdílná místa celé Francie. K tomu všemu máme ve Francii nespočet známých, ke kterým s radostí jezdíme na návštěvu. Proto mám z Francie hned několik fotek, o které bych se ráda podělila.

Bretagne
Bretagne [:bretaň:] je oblast v severozápadní Francii, která je známá ústřicemi, svými sušenkami a bretoňskými tanci. Mohli jste slyšet i pojem bretoňština, což je starý místní jazyk, ale bohužel už jím příliš lidí, ani těch místních, neumí.

Pokud budete mít náhodou cestu kolem, určitě se zastavte, uchvátí vás svou krásnou přírodou a unikátními památkami a nejdete zde i moře. Musíte tedy navštívit záliv, ale překvapí vás, že i na severu Francie se můžete docela obstojně vykoupat v moři. Autem je to určitě rychlejší, ale my jeli školním autobusem neuvěřitelných 20 hodin (z Prahy).


Podhůří Alp
Oblast Rhône-Alpes [:ron-alp:] je úžasná svou přírodou. Můžete zde obdivovat krásy hor, ale pokud se nacházíte na hranicích s Provence, můžete se těšit i na fialová pole plná levandule a žlutá políčka plná slunečnic.

Určitě také doporučuji navštívit, jako celou Francii, pro nezapomenutelné zážitky. Fotky jsou za malé vesničky les Bonnets a jejího nejbližšího okolí.

Z Prahy jste tam autem za cca 11 hodin, což není až tak dlouho.






Itálie

Trentino
Trentino je oblast v severní Itálii, která je známa hlavně ze zimního období, díky lyžování. I já sem jezdím pouze v zimně, proto Vám bohužel nenabídnu fotky z letního období, ale myslím si, že Vás tato oblast zaujme i v zimním počasí.

Já osobně jezdím lyžovat do oblasti Lavarone, kde je to velmi pěkné, máte zde mnoho sjezdovek nejrůznějších obtížností a vybere si opravdu každý.

Z Prahy jste zde autem za necelých 9 hodin.







Německo

Sasko
Sasko je celkem významná oblast východního Německa. Řekla bych že nejznámějším městem jsou Drážďany, ze kterých budou mé fotky.

Jinak fotky jsou z jejich tradičního vánočního jarmarku, ale krom jarmarku se samozřejmě musí projít také historickým centrem. Určitě nebudete litovat, že jste navštívili tak krásné město. Nevýhodou ale je, že je zde množství turistů, proto si návštěvu města neužijete tak, jako byste si ji užili v malé vesničce, ve které jste úplně sami.

Bohužel díky své frankofonní škole jezdím pouze do Francie, Německo proto nemám příliš prozkoumané. Doufám, že se to v příštích letech změní.
Do Drážďan jsem jela cca 2,5 hodiny vlakem z Prahy.






Líbí se Vám fotky? V nejbližší době se pokusím napsat článek o toulkách Českou republikou 2015, tak se těšte. 
Samozřejmě že se mi sem nevešly veškeré fotky, to by ten článek musel mít nejméně kilometr.  Takže pokud Vás zaujalo některé z míst a chtěli byste se o něm dozvědět více, např. jak se jmenují jednotlivá místa, více fotek, nějaké zajímavosti... tak napište a s radostí Vám napíši článek na Vámi zvolené téma.



Žádné komentáře:

Okomentovat